Header4

Veel gestelde vragen

Bestellen

Persoonlijk advies in onze winkels
Konfor Home heeft in diverse winkels specialisten en adviseurs voor je klaar om je te helpen bij het kiezen van de meubels die bij jou passen! Zij bieden hulp bij het maken van de juiste keuze en geven advies over de producten en het onderhoud hiervan. We zijn 7 dagen per week open, je kan zonder afspraak binnenlopen.

Private shopping
Is je woning toe aan een nieuw oogverblindend interieur en weet je niet waar je moet beginnen? Wil je meer sfeer in je slaapkamer? Of kan je hele interieur wel een boost gebruiken? Dan is het ook mogelijk om een adviesgesprek over de inrichting van jouw huis te plannen. Onze adviseurs staan voor je klaar. Zij zijn op de hoogte van de laatste trends en geven de beste mogelijkheden om jouw huis om te toveren tot een fijn thuis. Klik hier om een private Shopping sessie aan te vragen

Bestellen via de webshop doe je gemakkelijk:
Kies het artikel in de gewenste kleur en plaats deze in de winkelwagen. Klaar met shoppen? Ga dan naar je winkelmand en controleer je bestelling en klik op ‘bestellen’. Ben je al klant? Log dan in met je gegevens en reken af.

De producten van Konfor Home zijn kwalitatief hoogwaardig en daarom heeft u bij ons minimaal 2 jaar garantie op onze producten. De exacte termijn kan je vinden bij je bestel- en afleverbon.

De garantie bestaat uit een twee jarige volledige garantie volgens de Centrale Branche Vereniging Wonen en twee jaar of meer (afhankelijk van je aankoop) garantie op de constructie. Mocht jouw product onverhoopt toch nog een gebrek vertonen, helpen wij je graag om dit zo snel en goed mogelijk op te lossen.

Voor meer informatie over je garantie, kun je contact opnemen met onze klantenservice op het telefoonnummer 085 049 1425 of via service@konforhome.nl.

Veel van onze producten hebben wij op voorraad, dit wordt dan op de website bij het product weergegeven. Staat deze er niet bij dan wordt deze altijd in productie genomen met de standaard levertermijn. Sommige producten zijn op voorraad bij onze leverancier en kunnen direct naar jou worden verzonden.

Daarnaast hebben wij een showroom; Hierin staan naast showmodellen ook veel nieuwe meubels die worden uitverkocht. Deze staan niet op de website omdat het assortiment in de showroom dagelijks wisselt. Op onze sociale mediakanalen kunt u met ons meekijken naar onze showroom en voorraadmodellen.

Wanneer je een bezoek brengt aan onze winkel staan onze medewerkers vanzelfsprekend altijd voor je klaar en kun je terecht met alle vragen die je hebt over onze producten. Natuurlijk kan je contact met ons opnemen via 085 049 1425 of stel je vraag via Instagram of Facebook.

De meubelen in de showroom zijn beperkt voorradig en de collectie wisselt snel. Deze kunnen daarom niet via de website worden besteld. Je kunt onze showroom bezoeken en de artikelen ter plaats bekijken en uitproberen. Ook zetten wij de showroommodellen regelmatig op social media, deze aanbiedingen kan je daar makkelijk volgen. Op showroom artikelen wordt geen garantie gegeven.

Wijzigingen

Wat vervelend! De makkelijkste manier om dit op te lossen is via de mail service@konforhome.nl onder vermelding van je ordernummer. Stuur je orderbon en foto’s van het gebrek mee. Dan kan er zo snel mogelijk worden bekeken hoe dit opgelost kan worden en nemen wij contact met je op.

Betalen

Ja, alle prijzen die vermeld zijn op de website zijn inclusief BTW. De verzendkosten worden apart berekend bij het afrekenen.

Ja, wanneer u niet het volledige bedrag in één keer betaalt vragen wij u om een aanbetaling te doen zodat de koopovereenkomst bindend wordt. Voor bestellingen in de winkel vragen wij om een aanbetaling van minstens 30% over het totaalbedrag.

Via de webwinkel kan je op verschillende manieren online betalen zoals je gewend bent. Je wordt vanzelf begeleid bij het afrekenen.

Je kunt ervoor kiezen om het bedrag in 1 keer te betalen of in termijnen. Wanneer je kiest voor betalen in termijnen kan je bij aanschaf een aanbetaling te doen van 30% over het totaal, het restantbedrag kan je tot minimaal 3 dagen voor de levering betalen. In de winkels heb je de mogelijkheid om contant te betalen of te pinnen.

We bieden de mogelijkheid om achteraf in termijnen betalen via Santander.

*Let op! Hier zijn extra kosten en voorwaarden aan verbonden. We kunnen in de winkel een aanvraag voor je regelen met een geldige ID, bankpas en een geldige werkcontract.

Ja, u kunt betalen met Visa of MasterCard.

Op dit moment is het niet mogelijk om te betalen per bankoverschrijving.

Als je gekozen hebt om de openstaande restantbedrag bij levering te betalen is het alleen mogelijk om contant te betalen.

Bezorgen & Afhalen

Onze producten kunnen bezorgd en afgehaald worden. Bij het afhalen zijn geen kosten verbonden, laat het ons wel even van tevoren weten zodat we jouw bestelling(en) klaar kunnen zetten.

De levertijden die wij aanhouden zijn 8 tot 12 weken vanaf de besteldatum. Het kan zijn dat door onvoorziene omstandigheden deze tot 4 weken kan uitwijken. Ook kan het voorkomen dat je bestelling eerder wordt geleverd. Op het moment dat je bestelling binnen is, bellen we jou op. In dit gesprek kan je aangeven of je de bestelling eerder of juist op de verwachte leverdatum wilt ontvangen. Deze wordt altijd samen met jou ingepland.

Zodra je bestelling bij ons in het magazijn is binnengekomen nemen wij contact op.

Ja, levering in het buitenland is vaak ook mogelijk. De kosten variëren per land. Je kunt hiernaar informeren bij onze afdeling planning via de klantenservice.

Woon je in een appartement zonder lift? Hou je er dan rekening mee dat onze bezorgdienst alleen gratis bezorgt tot 3 hoog (in de desbetreffende gebouw), voor hogere verdiepingen wordt er een extra toeslag berekend voor het extra belastende werk.

Onze eigen bezorgdienst brengt geen extra kosten in rekening als jouw meubelen met de lift naar boven kunnen. Als het niet mogelijk is om de meubels via de trap of met de lift naar boven te brengen, dan is een verhuislift vaak ook een mogelijkheid. De kosten hiervan komen echter wel voor jouw rekening en deze verschillen per regio. Informeer van tevoren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Nee, wel vragen wij je om niet te ver te reizen zodat de levering plaats kan vinden. De bezorgdienst belt je ruim een uur tot half uur van te voren op. Eventueel is het ook mogelijk om via onze klantenservice een tijdsindicatie te vragen op de leverdag zelf.

Nee, dit doen wij niet omdat de leveringen aanzienlijk vertraagd worden. We vragen je vriendelijk rekening te houden met de restafval en deze zelf te deponeren op de juiste plek.

Onze medewerkers vragen vaak naar de afmeting van je voordeur, toch vragen we van jou om rekening mee te houden dat het product minimaal door de ingang kan. Sommige meubels zijn erg groot en worden in één geheel geleverd. Als je een kleine corridor hebt of een smal trappenhuis, is het vaak moeilijk in te schatten of je meubelen via de trap naar boven kunnen.

Als je twijfelt of je meubelen naar boven kunnen worden gebracht, dan adviseren wij om contact op te nemen met onze afdeling planning via de klantenservice. Als het niet mogelijk is om via de trap of met de lift je meubelen naar boven te brengen, dan kan het ook nog met een verhuislift/touw e.d. De kosten hiervan komen echter wel voor jouw rekening en deze verschillen per regio. Informeer van tevoren zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Alleen in uitzonderlijke gevallen nemen we jouw oude meubels voor je mee, maar vragen daar wel een vergoeding voor. Deze bedraagt € 10,- per zitplaats. Dit moeten wij wel van tevoren weten zodat, we hiermee rekening kunnen houden met onze planning.

Bij levering worden je meubels altijd gemonteerd door de bezorgdienst. Heb je ervoor gekozen om de levering uit te stellen? Dan brengt de klantenservice je op de hoogte van de eventuele opslagkosten.

Woonwinkels

Wij zijn op nationale feestdagen geopend met uitzondering van onze woonwinkel in Amsterdam. De actuele openingsdata kan je vinden via de contactpagina of onderaan in het menu.

Ja, in Capelle hebben wij een eigen gratis parkeerruimte direct voor de winkel. In Amsterdam en Rijswijk is het alleen mogelijk om betaald te parkeren in de garage of bij de aangewezen parkeervakken.

Mijn account

Heb je een aankoop gedaan bij Konfor Home? Dan kun je je nu heel makkelijk registreren. Met dit handige account heb je toegang tot je gegevens en bestellingen. Daarnaast kun je via je account je financiële status bekijken en wijzigingen doorgeven.

In de menu rechts boven vind je ‘Mijn account’, hier kun je vervolgens je mail invoeren en wachtwoord aanmaken. Je ontvangt van ons een bevestigingsmail.

Producteigenschappen

Plooivorming kun je nooit helemaal voorkomen omdat de meubels gebruikt worden en onder druk staan. Wel kun je deze beperken door regelmatig je kussens op te schudden en schoon te houden.

Ook banken worden na jaren gebruik steeds zachter, dit is een natuurlijk verschijnsel en valt niet onder de garantie. Na een periode van gebruik passen de vullingen zich aan, Het is aan te raden om in het begin de bank zo gelijkmatig mogelijk te gebruiken om eenzijdige inzakking van de vulling te voorkomen.

Je hebt daarnaast keuze uit verschillende soorten schuim:
Koudschuim en HR-schuim past zich aan in de eerste drie tot zes maanden aan het gebruik en gaat daarna jarenlang mee zonder verder zachter te worden. HR-schuim heeft een hoog herstellend vermogen en een hoge veerkracht. Normaal schuim heeft geen stoppunt en zal naarmate gebruik zachter blijven worden.

Shading gebeurt bij velours stoffen waarbij de draadjes omhoog komen te staan, de stof wordt als het ware geplet door lichaamsgewicht, warmte en vocht. Er ontstaan ‘schijnvlekken’ en zijn geen echte vlekken. Deze schijnvlekken kun je verminderen door deze plekken een half uur met een vochtige doek te bedekken. Daarna kun je de stof met een zachte borstel voorzichtig en egaal tegen de vleug in opborstelen. Laat de stof minimaal 6 uur drogen. Helemaal egaal krijg je de plekken echter nooit. Shading is en blijft een eigenschap van velours stoffen.

Piling is het ontstaan van vezel bolletjes door wrijving, dit kan gebeuren wanneer je met twee stoffen over elkaar gaat bijvoorbeeld wanneer je zit op de bank of een dekentje erover legt, ook door huisdieren en verkeerd stofzuigen kan er piling ontstaan. Piling is het beste weg te werken met een pluizentondeuse.

Garantie & service

Wanneer je even extra informatie wilt hebben over een bepaald product of gewoon deskundig advies wilt krijgen over wat het beste bij jou of in je interieur past kun je altijd in onze winkels langskomen. Wij reageren ook op vragen via social media.

Graag helpen we je direct, staat je vraag niet tussen de veelgestelde vragen? Bekijk dan hieronder onze contactmogelijkheden.

Algemene informatie
Voor algemene informatie kan je onze klantenservice bereiken (dinsdag t/m vrijdag) tussen 10:00 tot 17:00 uur via het telefoonnummer 085 049 14 25.

Vragen of je order?
Heb je een vraag over je order? Alle informatie over je order kan je terugvinden in je account. Wij kunnen geen orderstatus aanvragen omdat de producten via vracht worden geleverd uit het buitenland, wij geven alleen de verwachte levertijd aan bij bestelling. Kom je er niet uit of heb je een andere vraag over je order? Stuur dan een mail naar info@konforhome.nl samen met je ordernummer.

Defecten, retourneren of annuleren
Heb je te maken met een defecte product of wil je retourneren of annuleren? Stuur dan een mail naar service@konforhome.nl. We helpen je graag verder.

Private shopping
Wil je een Private shopping sessie aanvragen? dat kan hier.

Klacht?
Heb je een bestelling gedaan bij ons en heb je ondanks onze voorzorgsmaatregelen toch een klacht of een gebrek die je graag aan ons wilt melden, dan kan dat heel makkelijk via klacht@konforhome.nl. Je kunt klachten melden over ieder onderwerp zoals onze producten of onze dienstverlening, iedere klacht is welkom. Je krijgt uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontvangst van jouw klacht een inhoudelijke reactie.

*Komt je vraag of probleem bij een ander afdeling dan kan dit extra tijd innemen.

Voor informatie en mediaverzoeken kan je contact opnemen met onze afdeling Marketing & Communicatie via marketing@konforhome.nl.

Langskomen kan alleen op afspraak.
Molenbaan 1, 2908 LL
Capelle aan den IJssel

Privacy & Veiligheid

Konfor Home respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die je ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Zie onze privacyverklaring voor meer informatie.

Jazeker, wij zijn aangesloten bij het CBW. Zij bieden de garantie dat je bij ons zeker bent van jouw aankoop. Zo moeten onze voorwaarden aan hun richtlijnen voldoen en bied de keurmerk onafhankelijke bescherming aan jou.

CBW-erkend
CBW-erkenning is onder andere gericht op meubelwinkels. De CBW erkenning geeft zekerheid over (aan)betalen, annulering, levertijd, vervoer en garantie. Daarnaast zijn wij met onze CBW-erkenning ook aangesloten bij de Geschillencommissie Wonen. De consument kan deze geschillencommissie inschakelen, welke een geschil dan onafhankelijk beoordeelt.

In de zoekbalk vindt je een slot en begint deze altijd met ‘https://‘. Je verbind met onze webwinkel over een beveiligde connectie en bent afgeschermd voor onbevoegden.

Locaties & Openingstijden

Kom langs in een van onze woonwinkels

Categorieën

Alles wat je zoekt
Bijwerken van …
  • Geen producten in je winkelmand.